Visszatérés Palotásra

A történet 2008-ban kezdõdik én és társam Novák Zoltán, bojlis pályafutásunk ekkor kezdõdött és elsõ komolyabb bojlis túránk színhelyéül a kapitális halairól híres palotási víztározót választottuk. Visszaemlékezem arra a 7 napos túrára, amikor két tapasztalatlan bojlis, nagy reményekkel nekivágott egy nehéz horgászatnak. Akkor elég sikertelenül végzõdött a peca, nem úgy alakultak a dolgok, ahogyan vártuk, elég keveset fogtunk, de abból a horgászatból is sok fontos tapasztalatot szereztünk.
Akkor megfogadtuk, hogy négy év múlva visszatérünk és megpróbálunk elégtételt venni az akkori betliért.

Idén már sokkal jobban felkészülve érkezett el az augusztus 14, túránk elsõ napja. Vasárnap 11 órára érkeztünk meg a tározóra, végigjártuk a vízpartot, hogy kiválasszuk a legmegfelelõbb helyet és némi információt gyûjtsünk a helyi horgászoktól. Mivel palotáson nincs helyfoglalás, ezért nem mindig egyszerû az elõre eltervezett helyre ülni, de szerencsére sikerült megkapnunk az álmodott helyet. A tó közepén ültünk le, ahol reméltük, hogy a halak itt tartózkodnak, fõleg a nagyobb testû példányok, az idõjárás sajnos nem a legmegfelelõbb volt a hét során, igazi strandidõ hidegfront nélkül, ez valamelyest rányomta bélyegét a végeredményre.

Megérkezés után egybõl a tábor kialakításával kezdtünk, sátorállítás, rodpodok, botok felszerelése, ezután leradaroztam az elõttünk található tórészletet ahol a régi patakmedret kerestem, ami mára sajnos eléggé feliszapolódott, mindösszesen 20 cm szintkülönbséget találtam, hínárfoltokkal. Sokan mondták, már hogy ez a víz egy „teniszpálya” de hogy ennyire azt nem hittem volna. Ezen a sávon alakítottuk ki a két etetést, ahol 3m-es vizet horgásztunk, gyengén iszapos, hínárfoltokkal, kagylópadokkal tarkított területet találtunk, ahol szerintünk a kapitális pontyok esetleg amúrok szíves tartózkodhatnak, vagy legalább a vonulási útjukba esik a mi etetésünk. A horgászat során a gigamino széria két bojlijával csaliztunk a THREE és a FOUR bojlikkal, etetésként a hármas és négyes bojli mellé a gigant basic mix halas etetõ bojliját szórtuk. Elõre elterveztük, hogy a két bóját egymástól nagy távolságra helyezzük el és csak nagyobb mennyiségû bojlival etetjük, mivel a tavon sajnos a szemes takarmányokat nem lehet etetésre használni, pellettel pedig nem szerettük volna nagyon összehúzni a dévér csapatokat. Elsõ este bójánként 4 kg bojlit etettünk és a tervek szerint ezt a hét elsõ felében reggel este megismételjük, míg a halak be nem állnak az etetésre.
Szerelékek: 25-ös monofil fõzsinór, 100cm-es leadcore, 135grammos fox grippa ólom a nagy távolság miatt, a pontos akadás érdekében, ezt egy run rings segítségével szereltük fel, tehát a fix szerelék kapás után csúszóvá válik, 35cm-es Korda IQ fluorocarbon elõkéket használtunk, 4-es Korda Wide Gape és 5-ös Fox LSC horgokkal.
Kapásra várva
A hét folyamán a nyerõ csali kombinációk: a 3-as és 4-es bojli között nem tapasztaltunk különbséget, a halak egyaránt húzták mindkét bojlit, egy vagy két szem bojlit bepasztáztunk és így bizonyult a legfogósabbnak.
A hét során elég finoman kaptak a pontyok, egy pár halunk fárasztás közben leakadt, kevés volt az elhúzós kapás, leggyakrabban ejtõs kapásaink voltak.
Az elsõ éjszaka során csak egyszer ébredtünk a kapásjelzõ hangjára, a tettes egy 6,7 kg-os tõponty volt.
Ezután egy hosszabb kapástalan idõszak következett, amikor csak ritkán voltak kapásaink, ezek kiló körüli dévérek voltak.

Próbálgattunk különbözõ csali kombinációkat, de sikertelenül, ezért úgy döntöttünk hogy a lehetõ legegyszerûbben fekvõre egy-vagy két szem bojli, bepasztázva és az etetést visszavesszük, csak kimondottan a szerelékre beetetünk 10-20 szem bojlit és nem etetünk nagy mennyiséget.

Ez jó elképzelés volt, a hét hátralevõ részén bebizonyosodott, hogy ez a taktikai megfelelõen mûködik.

Miután váltottunk elkezdtük jobban szedegetni a testesebb pontyokat:

10,28-as tõponty

8,20-as tõponty

7,04-es tõponty

6,74-es tõponty

11,04-es tõponty, ekkor még nem tudtuk, mert volt még 3 nap hátra, de ez lett e túra legnagyobb hala

Számomra a hét nap legemlékezetesebb pontja augusztus 20-án délben jött el, amikor megfogtam elsõ koi pontyomat, ami 8,16kg-os volt

Ezután érkezett túránk elsõ amúrja, ami 6,2 kg-os volt

A túra során végig tõpontyokat fogtunk amik nagyon jó erõben voltak, de sikerült egy termetesebb tükörpontyot is fotózásra bírni, ami majdnem 11kg volt.

Túránk második amúrja, ami az utolsó nap reggelén került horogvégre 5,7 kg-os
Az amúr után már csak kisebb pontyokat sikerült fognunk, így elérkezett a túra vége, amikor is társam,Zoli megfogta a hét legnagyobb dévérkeszegét, ami 1,5 kg-os volt

Az egy hetes horgászat során összesen 148 kg-ot sikerült fognunk, 6,5kg-os átlagsúllyal.
Ezen a héten ez szerintem jó eredménynek számít, mivel az egész tavon gyengén kaptak a halak.
Ez az eredmény a Gigant Baits bojliknak köszönhetõ, a túra során mindkét bojli a THREE és a FOUR is jelesre vizsgázott.
Sajnos az egyéni rekordjainkat nem sikerült megdönteni, mivel a legnagyobb halunk 11,04kg-os volt a hét nap során.