2013-as elsõ teszthorgászata a Gigant Baits színeiben!

A horgászat helyszíne-érkezés
 2013.március 28-29-30-31 a tesztnapokra kitûzött dátum. Nagyrédei Tó a kiszemelt víz. A tavat ismerem, már rég óta, nagyon jó bojlis víznek tartom, a körûl belül 22hektáros víz szép halakat rejt a horgászok, bojlisok számára. A szabályok értelmében a tórol halat elvinni tilos, igazi sporthorgászok számára kialakított vízfelület. Átlag mélysége 1,6 méter, medre nem túl változatos, szinte sík, mint egy golfpálya. Sajnos elég iszapos helyenként mértem 80 centiméter lágy iszapot is! Behordás, bójázás, etetõhajó használata engedélyezett. Csónakbérlésre van lehetõség. 17 állás van a tó körül, elõre le kell foglalni a helyet ahol horgászni, szeretnénk, nekem a 10-es hely volt foglalva. A halõröket, illetve a tó tulajdonosát kedves segítõkész közvetlen embereknek ismertem meg. A tónál van büfé (jó árakkal), vízparti szállás, zuhanyzási lehetõség, minden állasnál fedett beülõ, és szemetes.
A horgászat helyszíne- kipakolás

Március 28-án érkeztünk reggel 8 óra körül. A tavon szinte senki nem volt, lévén azért mert szinte december közepére hajazott az idõjárás. Meglepõdve tapasztaltuk, hogy 20 centi hó fed mindent, a csónakok szinte eltûntek a hó fogságában, a levegõ alig karcolta a 0 fokot, azt is inkább a mínusz jel felé billenve! Kedvünket nem szegve már a horgászat, tesztelés stratégiája járt a fejünkben! Üdvözöltük a halõröket, a tulajdonost (már vártak minket, a jó minõségû házi pálinka az asztalon kiöntve könyörgött, hogy megigyák), gyors tájékozódás, hogy ment mostanában a hal. Elmondták, hogy a múlt héten nagyon megáradtak a gyors hóolvadás miatt, ezért most a szint alá engedték a vizet, várva a következõ olvadással járó rengeteg vizet. Elmondták, hogy nem fognak halat mostanában, sem õk sem a vendégek, legnagyobb sajnálatukra. Sajnos a halakat nagyon megzavarta az idõjárás (hol meleg, hol hideg a levegõ) és a víz állandó nyomás változása!

GigantBaits bojli hideg-vízi paletta

Nem szegte kedvünk semmi! Megittuk a meginni valót, terepjárónkat õszkerékbe kapcsolva megindultunk a 10-es állásra! Kipakoltunk, mielõtt a táborunkat összeraktuk volna gyorsan bójákat elhelyeztem, és a stratégián törtem a fejem! Mivel kellene etetni? Mivel kellene csalizni, mi lehet most a hal fejében, merre úszkálhat, van-e kedve enni! Gyorsan összeraktuk a botokat, és úgy döntöttem leradarozom a vizet, keresgélem a pontycsapatokat! Legnagyobb meglepetésemre alig mutatott a radar halat, alig pittyant párat, az is a kisebb példányok voltak! Na gondoltam ez lesz a kihívás, be kell csalogatni a halat a bójára! Három bóját helyeztem el (balról jobbra haladva) Az elsõ bójámra 10-15 szem egész Gigamino Ice bojlit szórtam, pár darabot megtörve, a másodikra a Two és a Five került ugyanúgy, a harmadik bója gyümölcsös Maximusz vegyes, és Maximusz epres! Tesztelésünk elsõ napját körû belül 11 órától kesztük meg. Megtörténtek a behúzások az etetésnek megfelelõen (ugyanaz a bojli volt dippelve csalinak) készségek bevetve! Más dolgunk sincs csak várni és húzni a halat! Vártuk a kapásjelzõk csipogását, a fárasztás leírhatatlan perceit, az év elsõ horgászatán. Sajnos nem jött a nagy adrenalin bonba, se csipogás, se fárasztás hosszú idõn keresztül. Mire gondol ilyenkor a horgász,: Vajon mi van elrontva?

A bojlis szerelék
Jó pár órás bojliáztatás után botokat kitekertük, újabb bevetésre kész Gigant bojlik Most a Two-Ice félbevágva dippelve kis pva háló a végére, a második boton Tree dippelve vegyes halas maximusz bojli törve pva-ba, harmadik marad az epres maximusz vegyes gyümölcsös pva-ba elõkére felfûzve vízbe behúzva. Újabb várakozás a igazán szívdobogtató kapásjelzõ hangjára.

A várva várt igazi fütyülõs kapások helyett érdekes kis óvatos egy-egy csippanásos kapásunk volt. Nehezen lehetett eldönteni, hogy vajon mit csinálnak ezek a csalinkkal. Vajon ízlelgeti, bokszolgatja, lökdösgeti.? Az éjszakánk hal nélkül, kis apró kapásokkal telt (persze azért ne aludjon a horgász csipogtatok néha gondolták a halak) Elkezdett esni a havas esõ, szinte viharosan fújt hozzá a szél, mégis jól éreztük magunkat. A sátorfûtést maximumra tekerve 15-fok körüli levegõhõmérsékletnél próbáltunk aludni, és megálmodni mi lehet a halak étvágyával.

Bedippelve

Eltelt az éjszaka 2 darab szép dévérkeszeg, és Csabi barátom botján egy kis 3 kiló körüli ponty látogatásával. Reggel a gyors kávé, egy falat kenyér bekapásával már húzgáltunk is ujjra a bójákra. Ismét bevetettem a radart, és meglepõdve tapasztaltam, hogy nagyon sok hal van a bójákon, de mégsem eszik rendesen. Az elsõ bójára továbbra is erõltettem a Gigínt Ice bojlit megfaragva dippelve (erre volt a legtöbb csipogás) a másodikon a Five-ot a harmadik ugyanúgy a gyümölcsös maradt. Délelõtt folyamán mellénk érkezett egy román tesztcsapat a 11-12-13-as állásokra pakoltak. Tájékozódtak, milyen éjszakánk volt mióta vagyunk, mivel csalizunk, milyen az elõttünk lévõ víz medre. Április végén lesz egy nagyszabású bojlis verseny, arra próbáltak tesztelni a napokban. Nagy fejvakarással tapasztalták az áradás miatti magas vízállást, a már-már kakaóhoz hasonlító iszapfelhõs vizet. Kezdett élni a tó partja egyre több horgász érkezett a partra, a havas szeles hideg idõ ellenére.

A dip csalogató hatása tökéletes

Nem kecsegtettek a halak minket a nagy kapókedvükkel, délutánra még jött egy szép 7.20-as tükrös, és újabb két keszeg. Nem adjuk fel, gondolkoztunk mi az aminek nem tud ellenállni, mi az ami még jobban kellhet neki. Próbáltam a rövidebb elõkét, a hosszabbat, a lebegtetett csalit, a dippeltet a süllyedõt, a pasztázottat!

Pasztázottat::: A Gigant cégnek nincs bojlipasztája gyárilag: de mint tudjuk a paszta nem más mint a bojligyártáshoz használt tészta! Picike fejtörés után egy vödörbe tettem vizet, majd szépen minden golyóbol tettem bele egy-egy szemet. Megnéztem az órán az idõt és kb. egy óra múlva kivettem a golyókat, megvizsgáltam melyik oldódik a legjobban. Természetesen, ami a favorit volt a hideg vízben az-az Ice a Five majd követte õket a Two. Ice bojlit szépen apróra vágtam, és egy kevés mennyiségû alkohollal (gyógyszertári tiszta alkohol) megpuhítottam, és feloldottam, Tökéletesen tapadó oldódó pasztát kaptam belõle. Az összes behúzásnál alkalmaztam, hátha ez a tuti befutó készség a botom végén, a Gigant Ice bojlim közelében!

Közben a part szépen szinte teljesen megtelt! A román tesztcsapat már bevetésen, a csendet a dobócsövük suhogása törte meg. Gondoltam ápolva a nemzetközi kapcsolatokat meglátogatom õket és lesegetem a taktikát, hátha õk igazán tudják a tutit! Sokat beszélgetve velük szinte ugyanazt a stratégiát követték, amit mi is! Mondván nincs tét, csak tesztelnek mindent bevetnek, ami eszükbe jut! A beszélgetésünk után a partot körbesétálva tapasztaltam, hogy senkinek nem eszik a hal, a mi két kis pontyocskánkkal az élmezõnybe vagyunk. Rengeteg taktikát meghallgattam, ki iszonyat bonyolult nagy etetéses módszerrel horgászik, ki pedig végtelen egyszerû végszerelékes kis etetéses, pva-s módszert választ, ahogy én is ezt favorizálom. Körbeérve a tavon visszaértem a táborunkhoz, gyorsan újabb behúzás csalifrisítés után ismét várjuk az éjszakát.

Egész éjjel szakadt az esõ, kapásunk nem volt, de fülelve a tó többi részét sem kecsegtette a kapásjelzõ visítása. Reggelre megdöbbenve láttuk, hogy a víz emelkedett vagy 20 centit, a színe, meg mint a megkavart pocsolya olyan sárga lett reggelre. Mindenhonnan elolvadt a hó, a nyomán nem maradt más, csak térdig érõ sár! Reggeli újrahúzás, újabb radarozás és elkeseredve tapasztaltam, hogy nem volt hal, amit a radar mutatott volna! Nem szegi a kedvem a dolog, etetek, behúzok, várok, és agyalok a stratégiákon. Délutánra újabb emelkedés volt tapasztalható. A halõrök szóltak, hogy nagyon sok víz érkezik a Mátrából, ezért kb. 60 centi vízemelkedésre számítanak. Estére meg is jött a várt rengeteg víz, a kapások szinte teljesen elmaradtak, a víz egy nagyon zord arcát mutatta. A román csapat még kitartóan húzgálta a felszereléseket, de sajnos a kapások teljesen megszûntek. A tó partján másnap reggelre mi Gigant Baits-esek maradtunk illetve a sok száz kilóméterrõl érkezõ román csapat.

Bevetésre készen

Mindenünk szétázva, sárosan, a dagonyába csúszkálva, de mégis boldogan kávénkat iszogatva döntöttünk úgy, hogy összepakolunk, és mi is elmegyünk haza. Nem úgy sikerült a tesztelésünk mint ahogy vártuk, mégis azt mondhatom, hogy bizonyított a Gigant golyó, és tévedés ne essék, nem adtam föl, még a napokban (ha levonul az ár) visszamegyek és tesztelek tovább, Hiszem, hogy ad ez a víz még nagy halakat, most õ gyõzött ebben a felvonásban, de még nincs vége a színdarabnak.

Ez is eredmény, amikor ilyenek a körülmények

Összepakoltunk, a tógazdával egyeztetve újabb horgászatot megbeszélve hagytuk el a tavat! Hideg, havas, szeles, esõs tesztnapokat tudhatunk magunk mögött kevés hallal, de sok jó embert megismerve zártuk a horgászatot.

Számomra, és társam számára is a Gigant Baits golyók jók, fogósak és használhatók. Ez a túra nem arról szólt, hogy folyamatosan húzzuk a halat mégis azért sikerült, még ha kevés halat is de sikerült fogni! Jól éreztük magunkat, a zord körülmények ellenére is, ezt köszönhetjük a Gigant Baits-nek is.

Nemsokára visszatérünk és megvallatjuk a tó halállományát.