A tóhoz érve egyértelmûen látszottak az olvadás nyomai. A tószélen a jég már annyira el volt vékonyodva, hogy a part mentén több helyen beszakadt a súlyom alatt. Nagyon óvatosan kellett megtenni az elsõ pár métert. Délután érkeztem, gyorsan bevittem az állványomat a "szokott" helyére. A felszerelés ugyanaz volt mint múlt héten. A csalizást most sem bonyolítottam túl, egy szem faragott Gigamino Ice bojli a horog mellé, 6-8 szem pedig összetörve a lékbe.

Az idõjárás viszonylag enyhének igérkezett. A mereorológusok álltal beígért esõ szerencsére elmaradt. Szél sem borzolta a téli tájat. Kényelmesen bevacsoráztunk a tógazdával, kicsit elbeszélgettünk, majd viszonylag korán lefeküdtem. Éjfél elõtt szólalt meg elõször a kapásjeltõm. Szaggatott húzással, rövid kirohanásokkal érkezett a halam. A botokhoz érve láttam, hogy a bal oldali a tettes. Kézbevettem, majd rövid tusakodás után már a lék szélénél pipált egy szépséges tõponty. A súlyát 2-3 kilósra becsültem. Szépen pontyzsákba raktam, majd a mellettem lévõ másik lékbe eresztettem. A szereléket újracsaliztam.

Épp kifelé ballagtam a lakó felé, mikor ismét a kapásjelzõm éles sivítását hallottam. Nem akartam hinni a fülemnek. Gyorsam visszafutottam a botokhoz, és látom, hogy a másik szerelékemet is elkapta valami. Ez már sokkal dinamikusabb kapás volt. Elsõ lendületre jó tiz méter zsinórt lehúzott a potyesz. Óvatosan felvettem a kontaktust a hallal, majd elkezdtem a fárasztást. Az éjszakai hideg kicsit befagyasztotta a lék vizét, de a vékony hártyát mét könnyen ét lehetett törni a zsinórral és a hallal. Pár perces fárasztás után a pontyom feladta a küzdelmet, engedelmesen tûrte, hogy kimerítsem. Szépen ment a társa mellé a pontyzsákba. A reggeli mérlegelésnél 10,10 kg-nak bizonyult!

Az éjszaka további részében sajnos nem volt több akció. Pirkadat után elkezdtem összepakolni, majd szóltam a tógazdának és a halõrnek, hogy nézzék meg a szép fogásomat, és készítsünk néhány felvételt róluk. Ahogy ballagtunk befelé, ismét néhány csipogás törte meg a ködös reggel sivárságát. A botokhoz érve látttam, hogy a bal oldali szerelékrõl 2 m zsinórt lehúzott valami. Gyorsan a lékhez léptem, ahol már látszott is egy kisponty alakja. Szép kerek 1,5 kilós tükrös csábult el az Ice bojlitól. Gyorsan kivettem, majd elkészítettük az éjszakai halakról is a képeket.

Hihetetlen és egyben felejthetetlen élménnyel gazdagodtam! A léki bojlizás szinte hasonlóan eredményesnek bitonyult, mint a legmelegebb nyári éjszaka! Persze ehhez kellet a Merenyei tározó kívételes halálománya is!

Íme néhány fotó a kalandról: