Etetõanyagként az alábbiakat készítettük össze:
50 kg. kukoricát megfõztünk, édesítettük és aromáztuk. Pont egy 120 l-es mûanyaghordót töltött meg. Ezen kívül még 30 kg kendert is fõztünk. A szemes magokon kívül vittünk 70 kg. 5 mm-es halas pelletet, valamint 70 kg. Gigamino Sushi gigapelletet, 30 kg. Gigamino Sushi bojlit. A Tüttöspusztai horgászatunkon már nagyon jól mûködött a Sushis íz, ezét úgy gondoltam, hogy további ízeket már nem kell vinni. Sajnos idõm se volt egy másik íz, -elõzetes elképzelésem szerint valami jó édes pl. juhar- legyártására.

A sorsolás nagyon jól sikerült, a B6-os helyet, vagyis a nagy sziget bal oldali közepét húztuk. A meder elöttünk egyenletesen sík és iszapos, 2,3 m mély volt. Tõlünk 70 m-re volt egy földút, ami 20-30 cm-el kimagaslott a mederbõl, a 8-10 m széles és teljesen sík és beton keménységû volt a felülete. Rengeteg kagyló borította. A földút teljes hosszában keresztezte a kitûzött pályát, a dobási irányunkra közel merõlegesen futott.
A remek hely, valamint a bõséges etetés ellenére két és fél napig nem tudtam halat fogni. A csapat becsületét Norbi halai mentették meg. A 70. órában még 30 kiló alatt voltunk. A fogott halak közül az addigi legszebb egy 8 kg. körüli pikkelyes volt. Ezen kívül azonban csak néhány 1-2 kg-os példánnyal találkoztunk.

Mellettünk lévõ helyen (B7) a román Har Carp csapat horgászott. Õk teljesen más taktikát választottak, mint mi. Nem a földútra horgásztak, hanem azt jóval túldobva, kb. 120 m-rõl az iszapra etettek. Kevés szemes takarmánnyal, valamint bõségesen bojlival. Ezen kívül folyamatosan dobócsövezték a bojlit az etetésre. Hihetetlen volt az a pontosság és dobóerõ amivel ezt véghezvitték. Viszonylag ritkán, 2-3 óránként volt csak kapásuk, azonban szinte az összes haluk 5 kg fölötti "termetes" darab volt. Sajnos a harmadik napon kénytelenek voltak befejezni a versenyzést, haza kellett menniük. A 65 kg-os fogásukkal így is a 23. helyen tudtak végezni.

Bal oldali szomszédunk a Carp Devils csapat volt. Kimondottan a nagyobb halak fogására mentek rá, de sajnos ez érdemi eredményt nem adott. Két képen bemutatnám a fiúkat egy tok és egy szép ponty társaságában:

Figyeljétek meg a hasonlóságot a vad és a vadász esetében!

Balról a második szomszédunk a Pontymánia csapat volt. Rendkívül impozáns és precíz horgászattal az egész szigetnek feladták a leckét. Persze ebben szerepe volt a mellettük húzódó nádfalnak is, ami a verseny elsõ felében még nagyon jól adta a halat. Pechükre a hideg idõ tõlük is elvitte a halakat. Ráadásul az általuk fogott halak átlagsúlya csak 2,39 kg volt, azaz sok kicsibõl kellett a jó eredményt elérni.

A második éjszakán gyökeresen megváltozott az idõjárás. Éjjel fagypont alá hûlt a levegõ. A pontymatracon megfagyott a víz! Ettõl fogva a sekélyben horgászók sorsa megpecsételõdött. Az eddig elért elõnyük lassan leapadt.

A harmadik nap taktikát váltottam. Az eddig beszórt etetõanyag dupláját szórtam a földút közepére kb. 10 m hosszban. Ezen kívül csalizásra nem egy vagy két egész szem bojlit használtam, hanem csak egy felet, azt is kicsit megfaragva. Hozzávetõleg 14 mm-es golyóként felkínálva. Délután 14 órától beindult az etetés. Ütemesen jöttek az 1-2 kg-os Tesco pontyok.

Az utolsó éjszakán, és másnap a verseny lefújásáig helyben tudtuk tartani az apróságokat. A végére még egy 10 kg fölötti "öngyilkos" ponty is bekeveredett a csapatba.

A verseny végére sikerült 109 kilós összfogással a 16. helyre feljönnünk. Szép ajándékok és díjak kerültek kiosztásra a résztvevõk között. Jó hangulatú, profi szervezésû verseny volt.

Néhány gondolat általánosságban:

• A maconkai versenyt nem célszerû bojlis versenynek tekinteni, sokkal inkább pontyfogó bajnokságnak. Ennek megfelelõen az etetést minél finomabb anyagokkal (csemege kukorica, kender, apró pellet, mini bojli) kell végezni.
  • Csalizásnál abszolút nem számított a bojli ízesítése, csak a mérete. 14-esnél nagyobb golyót nem vettek föl a halak!
  • Az alkalmazott felszerelést a végletekig le kell finomítani, erõsen meg kell gondolni a bojlis botok és ólmok alkalmazását. Véleményem szerint a feeder technika sokkal eredményesebb lenne, természetesen bojli csalival.