A Gigant termékpaletta ezen a horgászaton.

Még a nyár derekán történt, egy közös horgászat alakalmával szóba került a számomra csodás"?SZ"! Áron barátommal, akivel közel 1 éve horgászunk együtt, megbeszéltük, hogy az év végi hideg idõ számunkra kihagyhatatlan, HORGÁSZNUNK KELL, ha törik, ha szakad. Szabadság kivéve, szünet az Egyetemen elintézve, helyfoglalás és elkezdõdtek az idegõrlõ várakozás napjai. Minden nap beszéltünk hol telefonon, hol interneten, megvettünk mindent, amit úgy gondoltunk használni fogunk.(meg persze sok mást, amit nem, de a horgászat már csak ilyen). Polgár Karcsi a Gigant Baits frontembere, és Haragó Tibor (Tite) sokat segített a horgászatra való felkészülésembe, tõlük kaptam a bojlikat, dippeket, liquideket, pelletet és sok más hasznos terméket! Utólagosan is Köszönöm Nektek!

Eljött az Október 17, lázas bevásárlás folyt még, nehogy éhen halljunk, meg persze szomjan se!(Kis pálinka, finom borocska, sör, és ami sose maradhat otthon a lilahagyma).
Ezen a hétvégén jól el voltam kapva melóval, meg hát a túra is a nyakunkon volt így csak 18án éjjel sikerült elvégezni a bepakolást a kocsiba, valamint elõkéket kötöttem még az éjszaka folyamán! Mivel hárman mentünk így volt cucc bõven alig fértünk be a kocsiba ugyanis drága párom is velünk tartott.

Plafonig tele a kombi Renault

Így Áron, Zsófi, és jómagam szombat délben értünk a Merenyei tározóra."Hova máshova?" Csakis a kedvenc tavunkra, a baranyai Gyöngyszemre.!
Jegyváltás, bepakolás a lakóba, és már indultunk is a kisvíznek számító 12es bojlishelyre, a Cegléd alatti utolsó hely a Kíméleti mellé közvetlen! De persze nem feledkezhetünk meg a megszokássá vált indulás elõtti Jager+Heineken"hóember" variációról sem, ezt elfogyasztván folytatódott a történet. Tudni kell, hogy mi a 4es helyet foglaltuk le, de mivel a Jóisten olyan csapadék mennyiséget zúdított ránk pár nappal ezelött, így nem próbálkoztunk meg bejutni oda inkább a 12est választottuk  ahol nem volt olyan mély a sártenger.

Kipakolás, gyors bójázás és gyors behordást követõen tábort rendeztünk, majd a jól megérdemelt pihenés egy sörrel a kézben!

Az elsõ csalizásra szánt bojlik

Itt, ahol most horgászunk kb: 1-1,6m mély a víz, a talajviszonyok változóak, a bal szélén van egy kemény sáv, majd beljebb lágyiszap ami 5-10cm vastag illetve olyan 180-200ra egy hosszan elnyúló homokpadot véltünk felfedezni.
Én egy bóját raktam közvetlenül a parttal párhuzamosan teljesen ki a kíméleti felé, egyet a lágyiszapra majd az utolsót arra a bizonyos homokpadra. Áron mindhárom botját a homokpadra illetve környékére helyezte el.
Csalinak természetesen a Gigant Baits palettájáról választottam, névszerint a THREE, SUSHI, BANÁN termékeket.
Alig pár órára a behordást követõen Áron barátom középsõ botja húzós kapást észlelt, a tettes egy szép 13,10kg tükrös volt. Nekem estig nem volt kapásom, de ahogy sötétedni kezdett elindult a"cirkusz".Pont befejeztük a finom vacsit amit Zsófi sütött nekünk, ahogy a sörömért nyúltam valaki elemi erõvel tépni kezdte a zsinórt az orsómról!10perces fárasztást követõen kiderült hogy"pici" 5kg-ós tõponty volt. Ez után folytatódott a kapások sorozata de szinte csak egy csali ment egész éjjel, ami nem volt más mint a számomra oly kedves banános hóember variáció. Egész éjjel húztam ezzel a halat. Ha jól tudom 8 halat fogtam még vele az éjszaka…illetve még a Sushi+rák hóember adott 2db halat reggelig.
Így boldogan de fáradtan ültem reggeli közben, és azon elmélkedtem, ha ez így folytatódik nem is zárunk rossz túrát. Éjszakai halakról csak annyit, hogy jött egy 13,5kg, 9kg, 6kg, 7kg,9kg,7kg,-s, meg pár ugyanilyen 6,7,8,9 kg os még.

Áron 9,9kg-os tövese

De nem így folytatódott a történet. A szél vasárnap megállt, ami eddig felénk tolta a halat és napközben szinte néma csend uralkodott a jelzõk táján. Este felé volt 2 halunk meg még éjszaka 2db és ennyi volt vasárnapra. Napközbe azért, hogy ne unatkozzunk elõvettük a pickert és a feedert és szórakozásképp, kárászoztunk…ha már más nem jött alapon. Illetve 10h tájékán megérkeztek az elsõ vendégek, Tomi barátomék akik egy igazán szaftos, csípõs csülök pörköltet fõztek nekünk…de úgy ízibe! Köszi fiúk isteni kaja volt. Kaja után aludtunk egy jót majd újracsaliztunk, illetve Áron is és én is átbójáztuk az eddig nem m?ködõ bójáinkat. Én még jobban kihoztam az egyik bójámat az iszapos részre még a társ az összes botját a homokpadra, illetve a homokpad mögötti kis platóra helyezte át. Este mint már írtam ennek eredménye mindössze 5db hal volt az éjszaka folyamán. Súlyuk: 9,9kg, 9kg, 7kg, 5,2kg, 5kg. Nekem egy halam a banánra jött a többi hal pedig a Four bojli+halas pop-upra éhezett meg.

Hétfõ reggel csodás napsütésre ébredtünk.

Reggeli napsütés

Finom sült virslit és sült szalonnát reggeliztünk, és persze hozzá a kihagyhatatlan lilahagyma. Újracsaliztunk és újra egy-egy bóját, áthelyeztünk majd vártuk a történet folyatatását, hátha ez megteszi a sikert. Napközben 2 kapásunk volt, a méret a szokásos 7-9kg közötti potyeszok voltak. Fõleg az édes bojlikat húzták el. Szokásos semmittevés és finomszerelékes élménypeca után egy isteni mustárban pácolt sertés tarját és csirke combot sütött nekünk a drágám. Délután mindhárman kimenetünk egy jót fürdeni, felfrissülni majd kis jager elfogyasztása után visszatértünk a büfétõl a táborhelyre. Megzuhantunk picit, így a délután alvással telt. Már majdnem sötétedni kezdett mikor füstölvs kapásra ébredtünk. Gondoltam megint pici azok szoktak így rohanni, amikor megböki a horog a szájukat. Jóslatom beigazolódott a fõzereplõ egy 5kgos"mikiegér" volt.

Bár itt kell, hogy megjegyezzem, mi nem azok a horgászok vagyunk, akik csak a nagy halnak tud örülni így vígan kifárasztottam és visszaengedtem a kicsikét. Az eddigi tendencia úgy nézett ki, hogy elsõ nap fogtunk szépen darabra, másnap alig ma akkor megint menni kell a halnak…..gondoltuk….és láss csodát így is lett. Estére picit feltámadt a szél és megint szép estének néztünk elébe. Ez volt az az este, amikor olyan köd borult a tóra, hogy fél 4 után nem tudtam újrahúzni a botokat, mert szinte a csónakot alig találtam meg hova is van kikötve. Mozgalmasan telt azért az éjszaka megint sikerült szépen fognunk és most már kezdett megindulni a "darabosabb" hal.

A kisebbek közül

Elvétve volt pár kisebb halunk de sok szép 10-13kg közötti egészséges halat tudtunk matracra fektetni egy rövid idõre. Ezen az estén nekem szinte minden íz ment így például: a szokásos banán, aztán a four bojli kezdett felzárkózni a csalik versenyében és a Gigant Baits siker csalijának titulált fokhagyma is adott pár szebb halat.(siker=sokak szerint a legjobb bojlijuk)
Nekem ez volt a legcsodálatosabb napom mivel a kedvesem, aki szintén horgász, megfogta élete elsõ bojlis halát egy kereken 13kg-os tükrös személyében amit a Three névre hallgató fokhagymás golyó hozott meg neki. Nagy volt az öröm a parton, ki ne örülne egy csodás egészséges duci tükrösnek hát még az én párom….

Az éjszakai termés számokban: 5kg,7kg, 8kg, 13kg, 11kg, 11,7kg,10kg, 10,3kg

A két szépség (13kg)

Ébredés után a szokásos isteni reggeli, amint mint mindig Zsófinak köszönhettünk, majd újracsalizás és pihenésképp egy kis feederezés. A délelõtt hamar telt, kapásunk mindössze 1 db volt, így hamar eljött a délután, ami Zsófi számára azt jelentette, hogy vége a pecának mivel neki órája volt az egyetemen így elutazott Kaposvárra. Ketten maradtunk a társsal, egy jót vacsiztunk és mivel a tendencia azt mutatta, hogy a mai este megint gyengébb lesz így párpohár borocska elfogyasztását követõen bef?töttünk a lakóba, és álomra hajtottuk a fejünket. A feltevésünk ismét helytállt bár ezen az estén 8 halat fogtunk. Súlyban: 11,4kg, 9kg, majd ismét két 9-10kg közötti, egy 9,9kgos egy 4kgos, és két 5ös ponttyal zártuk a túrát. Ebbõl az egyik a pakolás közben jött így elbúcsúzva a többi hal nevében is .Összességében azt mondhatom, hogy mind a 4 bojli m?ködött, kisebb-nagyobb sikerrel, bár az elszámolásban a banános nyert, utána a Three és a Four fej-fej mellett és kissé leszakadva a Sushi ami most nem igazán jeleskedett bár szerintem nagyon jól eltalált csali. Fõleg hóemberként kínáltuk fel õket de a fekvõre is volt kapás bár kisebb számban.Ami még m?ködött csak eddig nem írtam az a halibut pellet volt. Talán az adta a legszebb halakat. Vízbekerülés elött pár órával lelocsoltuk halolajjal had szívják magukba, és így kínáltuk fel a halaknak. 2x20as volt a nyerõ.
Zárszóként csak annyi, hogy nagyon jól éreztük magunkat, finomakat ettünk, ittunk, jókat röhögtünk, és persze szép halakat fogtunk.

Pár kép még a túráról:

Egy 9es forma potyesz

A bandanagy 13,5kg

Épp hogy 10kg

A bedippelt bojlik

"Long Carp" (11,7kg)

Az etetés alapja (Giga pellet, tigrismogyi és kukorica)

Köszönet illeti Gigant Teamet, akik a bojlikat adták, illetve most lehetõséget adtak, hogy egy kis cikk formájában ezt az oldalon közzé tehessük.

Remélem még a télen sikerül lemennem horgászni egy rövid idõre, pár napra esetleg és fogni sok szép, egészséges halat!

Köszönjük Gigant Baits, Köszönjük Merenye!

További szép sikereket mindenkinek! Görbüljön!

Írta: Kovács Péter (bojlispeti)
Fényképek: Török Zsófia, Miskolczi Áron, Kovács Péter.