Sokat gondolkodtam, milyen bojlikat gyártsak erre a túrára, de aztán idő hiányában elvetettem minden bojligyúró gondolatot, és felhívtam Polgár Karcsi barátomat, hogy lásson el jó tanácsokkal a Rinyaszentkirályi túrámhoz. A telefonos beszélgetés során kiderült, hogy Karcsi nem horgászott még Rinyaszentkirályon, így nekem több tapasztalatom volt már a tóról, és a halálomlányról. Sajnos Karcsi felhívta a figyelmem egy olyan momentumra, mely nem szerepelt a régebbi horgászataim során Rinyaszentkirályon. És ezt a törpeharcsa jelentette. Nem örültem a hírnek, de mindenképp ez a tó volt a kiszemelt cél, így alternatív megoldásokat kellett választani. Karcsi ajánlata a gyümölcsös Maximus bojli volt fő csapásvonalként. Vittünk hozzá 5kg five bojtit, és kaptam Karcsitól ajándékba, kipróbálásra egy vadiúj finomságot, tigrismogyoró ízben. A csali megvolt, vártuk a horgászat első napját.

Bojlis tábor

A megérkezés napja némi bosszúsággal telt. a 7. számú horgászhelyet kaptuk. A parton mázsányi szemét fogadott, abszolút rendezetlen part, szétszórt zacskók, széttépett zsákok, melyekből az állatok kiszedték az ételmaradékot, hulladék mindenütt. Azért magasabb színvonalra emlékszem a régebbi horgászatokról.. Két óra alatt rendet raktunk, összeszedtük a szemetet, és nekiálltunk a tábor kialakításának. Felállítottuk a sátrat, felszereltünk, és elkezdtük az etetéseket kialakítani. Megjegyzem, a csónak amit kaptunk, lyukas volt, de a szomszédos helyről, mely üresen állt, elhoztuk a csónakot. Az etetés egyszerű, bojli, halibut pellet, és magmix volt sok apró magvakat tartalmazva. Próbaképp egy etetést szántam a five bojlinak, egyet a mogyorósnak, és két bólya alá került az ananászos és epres Maximus bojli.

Bojli-Rinyaszentkirály ponty

Az első halat fiam fogta, 4kg körüli ponty személyében, mely kihúzós kapással jelentkezett az ananászos bojlira A második hal hamarosan az én horgom húzta el a tigrismogyorós finomságra. A két kapás közt nem telt el fel óra Az én halam 8kg körülinek saccoltuk, de aztán mérés nélkül elengedtem. Elég meleg nap volt, nem akartam sokáig a parton tartani. A kapások viszont teljesen megálltak, úgy gondoltam, újrahúzom a five bojlival csalizott horgom. Sajnos azt kellett tapasztalnom, hogy a törpeharcsák nagyon szeretik, mert a hajszálelőke üresen érkezett meg. A five bojlit el is tettem, és a gyümölcsös ízeket erőltettem inkább. Sajnos a törpeállomány brutális lehet a tóban, mert az etetésünket is felhabzsolták szinte nullára. Erre abból jöttem rá, hogy szinte minden behordáskor komoly mennyiséget kellett beszórni az etetőanyagból ahhoz, hogy kapáshoz jussunk. A rengeteg törpe megszállta az etetést, és amíg volt rajta egy szem is, addig ettek. Az etetések és újrahúzások után mindig voltak kapásaink, és fogtunk is néhány szép halat. Összegezve a horgászatot, körülbelül 3ookg pontyot sikerült fognunk 5 nap alatt. Nem sikerült elérni a 20kg határt, de 17,20kg bandanaggyal nem szégyenkezhetünk. A csalik kiválóan működtek, és az új tigrismogyorós csali kimagaslott a többi közül, valószínűleg azért, mert a törpék rá sem hederítettek. A legtöbbet ezzel fogtuk, de a két Maximus is kitett magáért. Gyönyörű halakat adott, és hibátlanul működött. A következő túra október közepén lesz, erre a bojlira fogom alapozni az egész horgászatot.

Sok sikert kívánok mindenkinek.