Beszámoló a BCM HE Kovácshida Szödönyi taván rendezett Bojlis Baráti Találkozó 2014 ősz horgászversenyen szerzett tapasztalataimról.

Bojlis találkozó 2014. Kovácshida

A verseny szeptember 04. 10:00h-tól 07. 10:00h-ig tartott. (72 óra)

A tó teljes területét kihasználva (8 ha), 11 csapat elhelyezésére volt lehetőség. A sorsolás nem volt túl kegyes Németh Tamás csapattársamhoz és hozzám, mert a tó köztudottan kevesebb nagyhalat tartó 1-es szektorát húztuk, ami közvetlenül a halőrháznál található. Nem voltak túl biztatóak a kilátások és az eső is időnként teljesen eláztatta az összeszerelésre váró felszerelésünket, miközben a helykereséssel és táborépítéssel vesződtünk. Ettől függetlenül mi megpróbáltuk legjobb tudásunk szerint elvégezni az előttünk álló feladatot.

Etetésre különböző méretű és oldódási idejű pelleteket, valamint a Gigant Baits Maximus bojli család kolbászos és egy saját készítésű fűszeres bojlit használtuk. A többi vízhez képest a kovácshidai tavakon a "kevesebb néha több" elv érvényesül leginkább, így mi is ehhez tartottuk magunkat. A verseny kiírás szerint csapatonként 4 bottal megengedett a horgászat, ezért mi úgy gondoltuk hogy először 6 pontot keresünk ahová elhelyeztük a bójákat melyekre maximum 0,5 kg-ot szórtunk az említett keverékből. Úgy terveztük, hogy ezeket váltogatjuk, és amelyik jobban adja a halat azt fogjuk meghorgászni a későbbiekben. Ezek között voltak sekélyebb kemény, és mélyebb iszapos részek is.

Csaliként egy-egy botra a saját, míg a másik kettőre

Gigant bojlik

Gigant Three bojli került gumikukoricával kikönnyítve, illetve hóemberként felkínálva egy saját készítésű pop up mellett, mindez a hozzávaló Three Gigaminóba mártogatva.

Bojlis csalizás

Bojli-PVA

Az első pár óra eredménytelenül telt el, de késő délután már sikerült a mérlegelő kollégának munkát biztosítanunk egy 9,06 kg-os "tükrös" és egy kis növendék potyka által!

9,6Kg ponty

A halak a saját gyártású csalit választották. Az éjszaka folyamán még egy szebb példányt fogtunk. A "pikkelyes" súlya 11,96 kg, a csali ezúttal a Gigant Three - gumi kukorica kombó volt. Erről a halról a fénykép készítés elmaradt, mivel nem volt még eléggé kifáradva és el akartuk kerülni az esetleges sérülés veszélyét. Ezután éjszaka már csak kisebb halakat fogtunk.

Reggeli etetés után nem kellett sokat várni az újabb jelentkezőre, akit sikerült rövid csónakos fárasztás után legyőznünk.

A hal súlya 12,54 kg volt,

12,54 kg töves

A csali pedig ugyan az mint az előző hal esetében. Az eltelt 24 óra tapasztalatai azt mutatták, hogy a mélyebb részek jobban működnek, ami köszönhető volt valószínű a rossz, esős időnek, úgyhogy a soron következő frissítéskor minden szereléket ezekre a részekre helyeztünk, és az etetést is már csak ide koncentráltuk. A taktika jónak bizonyult mert kora délutánra újabb két hallal gyarapodott a mérlegelő lapunk. Egy 9,26 kg-os hosszúkás potyka

9,26 kg-os

Gigant bojlira és egy hibátlan aranysárga koi ponty 5,74 kg-os súllyal.

aranysárga koi ponty 5,74 kg

A fűszeres eleségre.

Egész estig egy kis 2 kg-os potyka kivételével elkerültek minket a halak nagyjából ugyanúgy mint a tó többi részén horgászókat. Kb. éjfél felé járt az idő és szakadt az eső amikor társam folyamatos húzós kapásra emelt be. Rögtön érezte, hogy nem rossz hal küzd a horgon. Csónakkal eredtünk az ellenfél után, de így is csak jó húsz perces csata után tudtam meg szákolni neki a verseny legnagyobb halaként mérlegelt 17,10 kg-os tükörpontyot amely a Gigant Three és a saját készítésű lebegő bojliból álló hóembernek nem tudott ellenállni.

Legnagyobb hal a versenyen

Örömünk leírhatatlan volt, főként, hogy ezzel a hallal megdőlt társam eddigi saját szödönyi tavi rekordja is. Szerte foszlani látszott minden eddigi teória ami a tó ezen részéről volt kialakulva bennünk is és versenytársainkban is egyaránt, miszerint mindenki leírta (köztük mi is) ezt a szektort, hogy itt nem nagyon lehet nagy halat fogni. Alátámasztotta mindezt még inkább a soron következő halam ezen az éjszakán ami a reggeli mérlegelésnél 6,26 kg-ot nyomott.

6,26 kg ponty

Amit ezen kívül tartogatott még nekünk ez az éjszaka az már szinte hihetetlennek tűnt. Társam ismét erőteljes húzós kapásra lett figyelmes. Amint az kiderült a szákolást követően ismét egy koi ponty volt a tettes kereken 6 kg-mal. Alig, hogy visszahelyeztük a szereléket a helyére, ismét megszólalt az olyannyira kedvelt hang, a kapásjelzőé. Nem akartunk hinni a szemünknek mikor megláttuk, hogy kivel van dolgunk. A Gigantos hóemberes szereléket ismét az az "aranyhal" vette fel akit még 24 órája sem volt, hogy előzőleg megfogtunk. (Még szerencse, hogy a szomszédok látták ahogy előző délután útjára engedtük. :-) ) A súlyából alig 10 dkg-ot vesztve, ezúttal 5,64 kg-mal húzta a mérleget. Ilyen szerencsében nagyon ritkán van része egy csapatnak, hogy egyszerre 2 db csodálatos színekben pompázó koi ponttyal fotózkodhat.

Két koi-ponty, egy mérlegelés

A verseny harmadik napján érezhetően csökkent a halak kapókedve a tó ezen részén, amit a mellettünk lévő csapatok is szintúgy megtapasztalhattak. Az utolsó éjszakán már csak kisebb pontyokat fogtunk, de így is elegendő volt az eredményünk a második helyezés eléréséhez

2. helyezés behúzva

Társamé maradt a legnagyobb halnak járó trófea is!

Legnagyobb hal díj

Úgy gondolom, hogy egy eredményes megmérettetésen lehettünk túl, ahol ismét bebizonyosodott, hogy van létjogosultsága a jó minőségű gyári "golyóknak" is versenykörülmények között! Gratulálok minden kedves sporttársamnak az elért eredményéhez,

A bojlis mezőny

és még sok ehhez hasonló jó hangulatú versenyt kívánok a BCM Kovácshida Horgászegyesületnek!