Nem hagyott nyugodni az első tesztnapok eredménytelensége! Nem is tudom, mivel kellene kezdenem.

2013.04.06-án délután hazaérve még mindig az elsõ tesztnapokon törtem a fejem! Gondoltam felhívom ismét Nagyrédei tó halõrét, és megérdeklõdöm milyenek most a körülmények. Telefont ragadtam, tárcsáztam, informálódtam, hogy a víz még zavaros, enyhén fúj a szél, de az áradás úgy néz, ki stagnál! Gyors pakolás után, kisfiammal már autóba is pattantunk, és repültünk (szabályokat betartva) a Nagyrédei tó felé! Nagyából este fél hét körül értünk a tópartra, a 4-es hely volt szabad, gyors üdvözlés után, sebtében tábort vertünk, már mentem is keresni a bójáim helyét. Kapkodva pakolás miatt otthon maradt a radar, így egy tapogatóólom, és a tapasztalat, amire hagyatkozhattam. Találtam a parttól olyan 200 méterre egy apró törést, gondoltam az egyik bójának jó lesz. A másikat, ugyanabba a vonalba kb. 30-40 méterre-jobbra tettem le, itt nem tapogattam, nem keresgéltem csak vakon lehelyeztem. Nem szórtam a bójákra semmit (parton felejtettem a golyókat), így gyorsan a partra érve szereltem a botokat, mielõtt teljesen ránk esteledik, be tudjam húzgálni õket.

Két botot raktam össze, a lehetõ legegyszerûbben, leggyorsabban. A végszerelék nem állt másból, mint kb. 7 méter 60-as dobóelõke, (minek a behúzós pecához) 1 méter ólombetétes zsinór, gyorsoldású elhagyós ólómklipsz saját forgójával, 10-12 centiméteres hajszálelõke 4-es horog. A hajszálelõkén az egyik botra faragott Ice bojli, a másikon faragott Five bojli fityegett. Mind a két végszerelékre raktam pva. hálóba tört Five, illetve Ice bojlit közvetlen horogra húzva. Egyik botot partról behúzva (kisfiam segítségével) a másikat a bójára téve kihúzva, bevettetem a készségeket. Minden behúzásra a maximusz vegyes halas bojliból rászórtam kb. 5-10 szemet egészbe.

Bojli faragás

Ránk sötétedett! Olyan 20 óra 30-kor tudtam behúzgálni állványra helyezni a botokat! A partról mertem egy kevés vizet, néztem egy hõmérsékletet, egy pH-értéket. A víz hidegnek mondható 4 fokos volt, a pH értéke enyhén nagyon enyhén savas (a felkavarodott iszaptól). Gondoltam, nincs más hátra, mint várni a csipogást, a szívdobogtató kapás hangját. A tavon Koós Ferenc által szervezett, és vezetett harcsatábor volt. A tavon szinte csak a harcsatáboron részt vevõ horgásztársak voltak. Jó hangulatú táborozásukat mi sem bizonyítja jobban, mint jó hangulatú beszélgetésbe kezdünk, élménybeszámolókkal fûszerezve mentünk az éjszaka felé. Beszélgetésünket megzavarva (szívem a nyakamba) szinte sikított a zsebembe lévõ távjelzõ hangja a behúzástól számítva 1 óra múlva. Szaladtam a botomhoz, (többen kiabáltak utánam, hogy megfogtad az uszadékot te bojlis) bevágtam, és éreztem azt a leírhatatlan érzést, amikor a zsinór közvetítésével a kezemben lévõ bot meghajolva tudatja, hogy ez nem uszadék. Az uszadék nem rugdos, nem megy, jobbra-balra nem csinál kitöréseket. Na, gondoltam megjött az, amire vártunk, amitõl az adrenalin felmegy, amiért érdemes fagyoskodni. Éreztem szép súlya lesz, éreztem nem a tórekorder, de nem is a kisgyerekek közül való! Megszákoltuk, gyorsan fertõtlenítettük, megmértük, pontyzsákba helyeztük. A mérlegünk 8.20 kg.-ot mutatott,a tavon minden 7 kg fölötti pontyot, amurt fényképeznek, és a tó honlapjára felteszik. Gondoltam, reggel értesítem, a halõröket addig pontyzsákba elvan a szép tükrös. A harcsatáborosok, nagy csodálkozva nézték, hogy ilyen hamar elhúzta a szerelékem.

Most mûködött a bojli

Halat biztonságba helyezve már pattantam is csónakba, és húztam vissza a szerelést, ugyanúgy mint ahogy eddig Ice golyóval a végén. Pár szem a bója köré, bot vissza az állványra. Belementünk az éjszakába, próbáltam aludni, jó pár száz kilométert megtéve fáradtnak éreztem magam, mégsem tudtam elaludni, persze a mellem dagadt a büszkeségtõl, hogy alig jöttem a víz mellé máris megvan az elsõ halam. Már kisfiam szuszogva aludt (fûtött meleg sátorba) mikor ismét felsikoltott a jelzõm, most a másik boton (Five) jelentkezett a kapás. Bevágás után ismét éreztem, hogy ez sem uszadék, és ez sem a kisgyerek. Gyors fárasztás után mérleg nyelve a 7.60-at mutatta. Éjjel 3-ig 4 darab szép pontyot sikerült akasztani, de sajnos 3-at sikerül megszákolni, egy pikkelyes pontyocskából kiakadt a horog. Nem bírtam tovább éjjel 3-tól nem húztam vissza a botokat, szinte már összeestem a fáradtságtól, bebújtam a sátorba magamra tekertem a hálózsákot, és dagadt mellel, dagadt májjal aludtunk reggel 8-ig.

Szeretik a bojlit

Felkelés után azonnal (még KV elõtt) behúzgáltam a botokat. Hihetetlen módon 1 óra múlva megint elhúzta ugyancsak a Gigantamino Ice-ot, majd pár percre rá a Five-ot is. Napközben sikerült még 6 darab pontyot fognunk, a legkisebb a csapatból 5.30-as volt! Nagyon nehéz szível pakoltunk össze, bontottunk tábort. A szerelékeket az utolsó pillanatig bent tartottuk a vízbe. Már majdnem teljesen össze voltunk pakolva, mikor meglátogatott Laci barátom minket. Ámuldozva nézegette a fényképeket miközben pakoltunk, miközben sóhajtozva ecsetelte, hogy Õ még idén nem fogott semmit. Mondtam neki, viccesen:- Maradj még 10 percet és foghatsz. Mintha hallotta volna a víz lakója 10 perc múlva intenzív kapással felvágódott a swinger és megindult a nyeletõ. Na mondom :-Laci itt a halad…….. Fülig érõ szájal Laci barátom megfogta a rövid horgászatunk legnagyobb példányát, egy szép gömbölyû 10.20-as pontyot. Már nem tettem vissza a botot, fájó szível, de dagadt mellel, dagadt májjal bepakoltuk a maradék holminkat, és hagytuk magunk mögött a tavat.

A legnagyobb 10+

Pár nappal ezelõtt a másik oldalon, ugyanezen a vízen, ugyanezzel a csalival 4 nap alatt 2 pontyot sikerült fognunk. Most pár óra alatt hihetetlen intenzitással jöttek a szép pontyok. Nem változtattam a stratégián, nem kentem be semmit csodaszerrel, (ha csak a Gigant dipp nem az) nem etettem másként mással. Egyszerûen a víz áradása meg állt, a légköri nyomás egyenletesebb lett ez meghozta az étvágyukat. Itt jegyezném meg, hogy nem csak a Gigant bojlikat vetettem be. Egy harmadik botot felszereltem nappalra, ugyanazzal a technikával, mint a másik kettõt. Nem lenne etikus leírni milyen csali volt a végén, (méretben-ízben hasonló) elég legyen annyi, hogy egy neves márka elég drága golyója. Nem muszáj elhinni, de ahogy leírom úgy igaz, hogy hozzá se szagolt egy árva keszeg sem, míg a Gigant-Five, Gigant-Ice, maximusz-halas etetés mellett folyamatosan fogta a halat. Nem akarom elutasítani a másik gyártó termékeit, nem akarom véleményezni a konkurencia bojlijait, de számomra teljesen értéktelen lett a Gigant Baits bojlijai mellett. biztos, hogy van jobb, biztos, hogy van fogósabb, de ebben a kategóriában (mint ahogy a parton mondták horgász társaink :-Olcsóbb kategóriás bojli) messze a legjobb, és bármikor leülnék vele a legnevesebb legdrágább bojlis versenyen horgászni! Bizonyított számomra, hogy a megfogott halak nem csak arra úszkáltak, hanem az etetésen várták a következõ finom falatokat.

A visszaengedés öröme

Rövid horgászatunk eredményesnek bizonyult, mindenféle hókuszpókusz nélkül, igen szép halakat sikerült matracra fektetnünk, amit köszönhetünk a Gigant termékeinek! Mindenkit csak biztatni tudok, hogy vegyék a bojlikat, használják, legyenek legalább ennyire sikeresek. A parton lévõ horgásztársak meg lettek gyõzve az eredmény láttán, abban biztos vagyok, hogy Gigant bojlival horgászó pecások lettek. Eredményesnek bizonyult minden tekintetben a Gigant baits bojli. Rövid horgászattal is lehetünk nagyon eredményesek. Megéri lemenni a vízpartra, még akár csak egy nappali horgászatra is! Mindenkinek kívánom, hogy görbüljön, dobogjon a vérpumpa a mellkasunkba és fogjunk nagy halakat.

Diszkosz ponty

Mindenképpen jönni fogok még erre a vízre, egy hosszú horgászatra, és remélem, hogy ugyanígy nem hagynak aludni a halak, és szép perceket tölthetek a fárasztásukkal. Köszönöm a lehetõséget a Nagyrédei-tónak. Jövünk még!!

2013.04.08. Antal Péter Gigant Baits…..