Évadnyitó horgászat
 Idei elsõ túránk színhelyéül a Maconka víztározót választottuk, nem ismeretlen számunkra és sokak számára ez a víz, de még tavasszal 8-9 C° vízhõmérsékletnél nem próbálkoztunk itt bojlival. A túra elõtti napokban figyelve az elõrejelzéseket, kissé kételkedtünk a halak kapókedvében, de egy próbát megér, ha már elterveztük.
Április 5-én 7 órára érkeztünk meg Nógrád megye egyik festõ környezetben elterülõ víztározójára, elég barátságtalan volt az idõ a négy nap folyamán, kettõs fronthatás, zivatarok, erõs szél borzolta az idegeinket és csökkentette a halak étvágyát.
Az 1-es sziget négyes filagóriáját választottuk, mivel itt a vízmélység dobótávon 1,7 m reméltük a felmelegedõ vízben ezeket a „sekélyebb” átmeneti részeket látogatják termetesebb pikkelyes barátaink. A négynapos peca során a gigamino széria mindegyik tagjával próbálkoztunk és mindegyik bojlira volt kapásunk, de a szériából kiemelkedett két bojli az egyik az ICE a másik pedig a gigamino család legfiatalabb tagja a FIVE ezen két csali volt a favorit a túrán.
Alkalmazott szerelékek:
Ebben a tavaszi idõszakban szerintem a kisebb horogmérettel, a lágyabb elõkezsinórral több kapást tudunk elérni, 6-os méretû szakáll nélküli Korda Wide Gape horgokat használtunk Kryston Silkworm lágy fonott és Fox Illusion fluorocarbon elõkezsinórokra kötve 10-15 cm-es hosszban, úgy tapasztaltuk, hogy ez az ideális hossza az adott körülmények között, bár kb. 4-5 cm-es iszap volt a meghorgászott területen. Ajánlott a leadcore ólombetétes zsinór használata legalább 1méteres hosszban mivel így a fõzsinórunk nem kelt feltûnést.
Etetési praktikák:
A túra során többféle módszert is kipróbáltunk, eltérõ sikerekkel, elsõsorban mindenkinek el kell dönteni, hogy milyen méretû halakat, céloz meg a horgászata során.
1, Method mixes etetés elsõsorban a kisebb példányok érdeklõdését kelti fel, de ha az utánpótlás folyamatosan, rengeteg kapásban lehet részünk, de kisebb az érdeklõdõ halak méret. A method mixbe keverhetünk csemegekukoricát, magokat és különbözõ oldódási idejû pelleteket és kevés földet a gombócok nehezítéséhez így könnyebb a nagyobb távolságra történõ beetetés.
2, Darabolt és egész bojlik, pelletekkel keverve, ehhez a módszerhez szükséges a spod-bomb nevezetû etetési kellék. Számunkra ez volt a megfelelõbb, így el tudjuk kerülni a „TESCOS” méretû pontyokat.
Próbálkoztunk több féle csali felkínálási módszerrel is, de a legfogósabb az egy szem kissé faragott, elõre be dippelt 20mm-es bojli volt kapásainkat egy-két kivétellel így értük el.
A túra során majdnem 1 mázsa halat sikerült ideiglenesen partra kényszeríteni, ezek közül három példány emelkedett ki 2db 8 kilós és egy 11 kilós. A két nyolc kilós példány a FIVE bojlira csábult el a túra legnagyobb pontya pedig az ICE nak nem tudott ellenállni.
Néhány hasznos tipp felmelegedõ vízre:
-         Nagyon fontos a helyválasztás véleményem szerint a mélyebb tórészek eredményesebbek ebben az idõszakban
-         Megfelelõ etetés kiválasztása, és ha a halak beállnak az etetésre, akkor fenn kell tartanunk az érdeklõdésüket
-         Finomabb szerelék, kisebb horog, lágy elõkezsinór sokszor csak ennyin múlik a siker
-         Figyelem felkeltõ csalik használata, mi a csalijainkat saját dippeikbe áztatjuk a horgászatok elõtt és így használjuk, A FIVE hoz salmon dippet és pordippet alkalmazunk, nagyon fogós lesz így a bojli

Remélem hasznos tippeket osztottam meg az oldal látogatóival.
Az új gigamino bojli jól vizsgázott ezen a túrán és a többi bojli is hozta a hozzáfûzött reményeket, már várom, milyen meglepetéseket okoz a duplahalas koncepció a FIVE bojli melegebb körülmények között.