December 11-én pénteken reggel indultam Zalaszentmihályra. Az idõjárás elõrejelzés szerint a felhõzet felszakadozik, a folyamatos esõt felváltja a szórványos napsütés, melyet kisebb lehülés kísér, némi havazással. Dél körül érkeztem a tópartra, ahol már vátrak a barátaim, Zoli és Attila. A kényelmes horgászat érdekében az egyes helyen, a kikötõnél maradtunk. Itt rendelkezésünkre állt egy faház, ahol kényelmes heverõk és vidáman dohodó sparhelt melegítette a hangulatunkat.

Sajnos az esõ folyamatosan szemerkélt, ezért a délutáni csukapergetésrõl inkább lemondtunk, de néhány bojlis etetést kialakítottunk az éjszakára. Csalinak a Gigamino Ice bojlival készültem, kiegészítve néhány marék fõtt kendermaggal, valamint a bojlitésztából készített grundbait keverékkel. A bólyákhoz néhány marék aprómagot és 30-40 szem bojlit szórtam elsõ etetésként. Nagyobb mennyiséget nem alkalmaztam.

Szép Zoli barátom a saját készítésû fûszeres bojlijával készült, amit bõségesen meglocsolt a hozzá való aminós komplexbe. Nagyon kíváncsian vártam a szerintem kissé túlaromázott csalikeverék mûködését!

Az éjszaka elsõ kapását követõen egy kisebb baleset történt Zolival. A csónakbejárón elcsúszott, és beleesett a vízbe. A jó meleg faházban gyorsan átöltöztettük, azonban a térde csúnyán megrándult, nem tudta folytatni a horgászatot.

A kellemetlen közjáték ellenére mozgalmas volt az éjszaka, reggelre mindegyik botunkat elhúzták az éhes pontyok. A legszebb egy 11,60 kg-os tükrös volt, de fogtunk még három potyeszt 3-7 kg közöttit. Sajnos két halunk nem várta meg, hogy a közelébe érjünk, a fárasztás során lemaradtak. Tanulságul szolgált, hogy Zoli alaposan bedippelt csalija sokkal több kapást eredményezett, mint az én natur golyóm!

A második napon az esõ folyamatosan esett, ezért inkább a kulinális élvezeteket választottuk. A házban lévõ sparhelten remek csülökpörköltet fõztünk, amit az elengedhetetlen forralrborral kísértünk. A csukázás megint elmaradt, de a bojliainkban nagyon bíztunk. Az éjszakára újracsaliztunk, vártuk a kapásokat. Ezúttal azonban csak a reggeli pirkadatra ébredtünk. A kapásjelzõink némák aradtak! Egyetlen pittyenés sem történt. A házból kilépve rögtön kiderült az ok is. Az égbolt kitisztult, a fû tiszta dér, a levegõ metszõen fagyos lett. Az éjszaka kemény mínuszok tomboltak. A halak szinte ledermedtek.

Délelõtt azért bementem Attilával pergetni. Az elsõ dobására fogott egy jó csukeszt. A továbbiakban azonban nagyon nehezen tudtunk kicsikarni további kapásokat a krokodilszájúakból. Délig még további két returcsukát akasztottunk. A szél felélénkült, a hó elkezdett szálingózni, mi pedig teljesen átfagytunk. Epp ideje volt befejezni, összepakolni.

Csodálatos téli arcát mutatta meg az Öreg-tó, nagyon kellemes és tanulságos horgászat volt ez a hétvégi peca. Nagy szeretettel búcsúztam el a tótól és a halaitól, bízva abban, hogy a jövõ évi tavaszi versenyünkre újabb kihívásokat, nagyszerû élményeket és fogásokat tartogat mindannyiunknak!

Minden kedves horgásztársamnak sikeres, eredményekben gazdag, boldog új esztendõt kívánok!